27 juni 2012

Åka karusell

För några år sedan tog vi med Ellen och åkte till Teneriffa på semester. Det var en stor upplevelse för vår lilla tjej! Jag håller fortfarande på att scrappa semesterbilderna från denna resa...allt tar ju sån tid...:)


Jag dekorerade mönsterpappret med små målade hjärtan. Jag gjorde en egen schablon genom att stansa ett hjärta i en bit vanligt papper och sen tog jag och satte schablonen mot mönsterpappret och duttade i med akrylfärg. När hjärtanen torkat ritade jag med en vit penna runt om och dekorerade med Liquid Pearls.


Jag tråcklade ihop en remsa av ett lila tyg och formade det till en blomma...på så sätt kan man göra enkla blommor som matchar...


Journalingkorten från My Mind´s Eye fick lite olivgrön akrylfärg på kanten runt om så att även de matchade lite extra...



Jag har använt följande material:

Cardstock: Två små lila bitar
Mönster papper: Maja Design Vintage Summer Basics 1934
Bokstäver: Några gamla jag hade hemma.
Dekorationer: Vit liten blomma från YouDo, Brads, grönt spetsband, journalingkort från My Mind´s Eye  och Liquid Pearls White Opal.
Akrylfärg: Reeves Pale olive
Häftprodukter: Tombo Mono Multi Liqud Glue och Stick it! 3D foam dots

Allt material finns hos Creativica!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails