17 april 2012

Min söta lilla unge

 I mars var det tema återbruk i Creativicas blogg. Jag gillar återbruk speciellt för att det inte kostar något och för att det spar på miljön.

Jag har gjort en layout med tre fina papper i brunt och beige från BoBunny. Jag har klistrat papprena lager på lager och även smugit in lite wellpapp. Jag har använt en bit från kartongen som Kada, ägarinnan av Creativica skickade scrapsaker i till mig. Jag gillar det lite ruffa utseende som wellpappen ger. Jag hade också en bit bubbelplast som jag klippte i mindre bitar och sen stämplade jag med akrylfärg i brunt och olivgrönt direkt på de mönstrade papprena. Jag tog gansk rikligt med färg för jag ville ha lite struktur på pappret.







Av spillpapprena som var över gjorde jag snabbt ett kort. På kortet klistrade jag också en bit wellpapp som jag målade grön med akrylfärgen. Det blev en läcker detalj!




 Jag har använt följande material:

Cardstock: Brun
Mönster papper: BoBunny Gabrielle dot, Gabrielle fairest och Gabrielle romance
Bokstäver: Några gamla jag hade hemma
Band: Brunt
Stämplar: Forever Friends Black & Gold Clear Stamp Collection
Akrylfärg: Reeves Pale olive och Raw umber
Dekorationer: Blingstenar från YouDo, vita blommor från YouDo, Charms från Jewellery Maker och  Brads
Häftprodukter: Tombo Mono Multi Liqud Glue, Stick it! 3D foam dots och häftapparat


 Allt finns att köpa hos Creativica!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails