21 april 2012

Hello Baby


 Det är tema Asien och Litteratur i bloggen hos Creativica denna månad. Hello Kitty är en liten söt katt som kommer från Japan. Det är en väldigt populär figur här hemma eftersom jag har två små tjejer. Det finns många klädesplagg i våra garderober med Hello Kitty på. Även i min garderob finns Hello Kitty…på ett nattlinne jag fick i julklapp av min kära make för några år sedan. Hittade några fotografier på mig höggravid med nattlinnet på…




 Jag gjorde några blommor till layouten av gamla spillbitar i tyg och en bit ostduk, en slags bomullsväv som är en nyhet i butiken hos Creativica. I mitten av blommorna satte jag fina brads.


Nu äntligen fick jag användning av en gammal etikett från ett klädesplagg och ett plastkort från någon leksak båda med Hello Kitty på…den som spar han har!:) En söt liten roscharms fick också dekorera layouten.





 Jag har använt följande material:

Cardstock: Röd
Mönster papper: Prima Annalee Collection ”Sonnet”och My Little Shoebox Sew Cute ”Hand Made”.
Bokstäver: Några gamla jag hade hemma.
Band: Rött och Papperalla storprickigt band.
Stämplar: Forever Friends Black & Gold Clear Stamp Collection
Dekorationer: Ostduk, Brads Collection Pastell  och Deco Charms.
Häftprodukter: Tombo Mono Multi Liqud Glue och Stick it! 3D foam 

Allt material finns hos Creativica!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails