7 mars 2012

Kalas kort

 Temat för mars månad i Creativicas blogg är återbruk och våren…två lika härliga teman. På våren brukar vår stora tjej, Ellen, alltid gå på många kalas så jag har gjort tre grattiskort för att ha på lager. Av ett vitt cardstock skar jag till tre kort…ett 15 x 15 cm, ett 10 x 15 cm och ett 7,5 x 10 cm. Perfekt att få tre kort gjorda samtidigt!



I mitt scraprum har jag en stor burk där jag lägger ner en massa “skräp” som jag hittar lite här och där. Jag rotade i den och hittade ett trasigt örhänge med tre hjärtan i silver. De fick bli dekorationer på mina kort…


Jag har använt samma stämpel och samma mönstrade papper på alla korten. Jag har använt ett härligt kalaspapper med ballonger på från Landstoken. Guldbandet hittade jag också i min “skräpburk” det kommer från en gammal klädetikett.








Jag har använt följande material:

Cardstock: Vit, blå och gul
Mönster papper: Festligheter / Kalas med ballonger Landstoken AB och Annalee Collection Sonnet från Prima
Stämpel: Trio Delight Clear Stamps från Papermania
Spets: Blå
Dekorationer:Guldband och silver hjärtan från min “skräp” burk och rosa bling från Papermania
Häftprodukter: Tombo Mono Multi Liqud Glue och Stick it! 3D foam dots

Allt finns att köpa hos Creativica!

2 kommentarer:

Aase sa...

Underbara kalaskort!! Färgrika det gillar jag!

kram

agnelia sa...

Så läckra och (färg)glada kort! Härliga stämplar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails