12 april 2011

Fåglar från Hero Arts

Denna vecka har vi Hero Arts tema i Kortmakarens blogg! Massor med fina alster skapade med Hero Arts stämplar, papper och dekorationer kommer att visas.





Utan fåglar ingen vår, eller hur?! Idag visar jag två kort som jag har gjort med två nya helt underbara stämplar från Hero Arts.

Först ut är stämpeln Timely Bird...



Jag färgade in stämpeln med två olika bruna Distress Ink dynor och stämplade på ett vitt papper. Därefter färgade jag även in pappret med en ljusare brun nyans av Distress Ink med hjälp av en Distress tool. De två tagsen är infärgade på samma sätt, likaså spetsbandet i tagsen som var vitt från början. På tagsen har jag stämplat med underbara textstämplar från clearstampsarket Live Life. Allt är monterad på ett snyggt mönstrat papper, även det från Hero Arts. Det fina bandet och spetsarna har jag satt fast med hjälp av häftapparaten.




På kort nummer två har jag använt stämpeln Bird Collage...



Här har jag utgått från en vit kortbas och gjort en "Distressruta" med en ny produkt som finns här hos kortmakaren nämligen Distress stain. På den blå rutan stämplade jag med den fina fågelstämpeln. Jag stämplade även med en text och en liten swirl från clearstamps arket Live Life. Kortet dekorerades endast med tre små blingstenar. Enkelt men snyggt!


Det var allt från mig idag!



1 kommentar:

Tanja sa...

Kul att du gillade paketet. Visst var det skoj med swap!? Fint kort med filtdekorationerna :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails