18 oktober 2010

En weekend i Paris

Här hemma har det varit värsta sjukstugan i helgen...jag har varit superförkyld med lock och ont i ena örat vilket har gjort att jag nästan inte hört någonting, Siri har också varit lite snuvig och Ellen drabbades av magsjuka. Bläää...och det vart en mindre chock för henne eftersom hon aldrig varit med om detta förut som hon kommer ihåg. Trots detta har jag hunnit med att göra en hel del alster till Paris CC:n hos Mollys Scrapbooking. Det är tur att man är en snabbscrappare...

Jag köpte detta underbara tävlingskit...

Till två av utmaningarna skulle man i stort sett bara använda materialet från kitet. Det kändes ju inte som något problem eftersom kitet var sååå fint och väl matchat!

Först skulle man utgå från denna fina skiss gjord av Moma...


Så här blev min tolkning av skissen...



Det enda jag lagt till är den bruna cardstocken, det gula bandet och de små röda och rosa hjärtanen i filt från Stickercorner.com.


Den andra utmaningen för oss som köpt kitet var att göra en valfri layout med dessa kriterier:

Du MÅSTE ha med minst en rosa bokstav ur kitet.
Minst en bit av canvasbården.
Minst delar av 2 mönstrade papper så det syns att de är från kitet
Minst 1 ros
Minst 1 del av en Artisian Element Frame (ramarna i vitt).

Så här blev min layout...


Hittade några galna bilder på mig och maken från när vi var i Paris sist under Pingsten 2007. Här lade jag också till filthjärtan från Stickercorner.com och en brads i form av Eiffeltornet.

Fler bidrag till CC:n hos Mollys Scrapbooking kommer under dagen...

2 kommentarer:

Lilo sa...

Helt underbara båda två!!! =) Superfint komponerade och ja... allt är helt enkelt snyggt!

Carola sa...

ÅÅÅÅHHHH I LOVE THEM!!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails