27 juni 2010

Sol och åter sol

Vilken fantastisk midsommar vi har haft! Härligt med fint sommarväder för en gångs skull denna långhelg.


Vi firade midsommar på Skansen. Vi tittade på djuren, lekte i Ekorrparken, Ellen red, vi åt sillunch på en filt i gräset men någon midsommarstång såg vi inte! När det efter en lång väntan var dags att resa stången var det sååå mycket folk att vi såg ingenting och inte kom vi fram för att kunna dansa heller...vi åkte hem istället...både jag och Magnus sa att det hade varit en trevlig dag på Skansen men ALDRIG mer en midsommarafton!!

Två fina flickor!

Resten av helgen var vi hemma och njöt av sommaren på vår altan med grillning och jordgubbstårta och en massa roliga spel och lekar i gräset.

Svensk Scrapbooking har det varit en stor CC nu under veckan. Jag pysslade ihop ett kort nu under helgen till en kortutmaning där man skulle använda 7 olika sorters blommor på kortet. Det blev ett kort med en "blöjvikning". Det var Zornitsa på Scrapparazzi som lärde mig att göra ett sånt kort när jag var där med tjejerna i onsdags och pysslade i butiken. Pysslade och pysslade...Ellen pysslade, Siri sov och jag shoppade! Tack Zornitsa för en trevlig dag!

Den vackra stämpeln kommer från Kortmakaren.

Nu är det bara en jobbvecka kvar för mannen i huset sen blir det semester för hela familjen! Det ser vi fram emot...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails