30 maj 2010

Morsdag


I morse kl. 07:50 kom det två små flickor och sjöng för mig. De bjöd på Hallonmoussetårta. Mums vad gott det var! Vi satt alla i sängen och åt. Jag fick en teckning av Ellen och en elvisp. En present som passar bra till en husmor och var precis vad jag hade önskat mig! Vår gamla elvisp har nu gjort sitt efter 18 års trogen tjänst i köket.

En morgontrött Ellen äter tårta iklädd sin baddräkt som hon sovit i! :)


Siri var som vanligt morgonpigg och förstod inte riktigt varför vi andra satt och åt i sängen...

Efter den goda frukosten somnade jag och Siri om och sov en timme till. Sen gick dagen med en rasande fart...jag bloggade här, vi såg lite morgonTV, åt brunch, Ellen var på fotbollskola, vi flyttade in i Siris nya rum, arbetade i trädgården, Magnus klippte gräset, åt mat, Ellen var till simskolan, vi flyttade möbler, uppvaktade min mor och nattade två övertrötta barn.

Det blev en toppen fin dag! Ellen sa...Mamma idag är det din dag så du får göra som du vill!

2 kommentarer:

sari hänninen sa...

hallonmoussetårta... jösses ett sånt sug jag fick...

Elina sa...

Vilka ljuvliga döttrar du har! Så fina bilder på dem!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails