12 januari 2010

Nytt år 2010

God fortsättning på det nya året! Här har det varit jullov och bloggtorka...men det ska det bli ändring på nu...

Detta blir verkligen en jul att minnas! Vi har haft mycket snö och sååå kallt! Vissa dagar har vi inte ens kunnat gå ut på grund av kylan. Ellen har åkt snowracer och skidor. Siri har haft sin första riktiga förkylning och hon har lärt sig att sitta helt utan stöd. Hon äter gröt med god aptit och har fått två små "risgryn" till tänder i underkäken.

Ellen med den "konstiga" tomten som dök upp här dan före dan före dopparedan...

Siri öppnar sina paket! En gosig mössa fanns det i ett av paketen.


Mitt i allt jul-och nyårsfirande så fick vi plötsligt tillgång till lite snickarhjälp så vi har börjat bygga om halva vårt hus känns det som. Vårt gemensamma dator/pysselrum på nedre botten har fått en mellanvägg så nu ska det åter igen bli två mindre rum som det var en gång i tiden. Det kommer att bli ett var sitt rum åt våra små prinsessor. Ellens rum på övervåningen har jag flyttat in i och det ska bli mitt alldesles egna pysselrum. Ja, ni läste rätt! Jag ska få ett eget rum!! Vilken lycka och vilken snäll make jag har som har förstått att det nog är bäst att jag får det rummet. Själv får han nöja sig med en hörna av vardagsrummet.

Min hörna av pysselrummet är tömd! Bilden är tagen strax innan möblerna skulle bäras bort. Det blev många kartonger...mycket saker har man...

Just nu har vi flyttkartonger och grejer över allt! Men det blir nog bra tillslut när allt är färdigt...

I all röra så har jag även kunnat pyssla lite sittandes i vardagsrummet. Jag har gjort alster åt både Kotmakaren och Scrapmoment. Välkommen och titta på dem senare i veckan!

Nu ska jag fortsätta att packa upp mina flyttlådor och ställa i ordning mitt nya fina pysselrum...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails